Powered by Blogger.
RSS

Friday, November 26, 2010

SUMMER CAMP ANAK SOLEH MEWARNAI SEJARAH


Dengan Nama Allah yang maha pemurah lagi Maha Penyanyang

Bermulanya kisah dari seorang ibu yang ingin melihat anaknya diterima masuk ke sebuah menara gading sehinggalah kepada program yang mencetuskan pelbagai ceritera menarik dan pastinya meninggalkan seribu kenangan ini.
                               Penyertaan program  yang diluar jangka

Selama 3 hari ia berlangsung bermula 22 Nov sehingga 24 Nov 2010 yang mendapat penyertaan seramai 119 orang ini ibarat penuh berprestij apabila ruang dan masa di isi dengan apa jua pendekatan yang memberi makna kepada para peserta. Antara Konsep yang diketengahkan ialah Intelektual Spiritual dimana elemen akademik dan kerohanian digarap bersama supaya ia lebih seimbang.
                                        Akal yang sihat bermula daripada minda yang sihat

 Selain itu Junior Leaderships Training Zone juga menjadi antara intipati program ini yang menekankan pembawakan personaliti sebagai seorang pemimpin muda yang berkaliber. Walaupun ada yang beranggapan program seumpama ini sebenarnya hanya sekadar pengisian yang belum menjamin akan suatu perubahan, namun pada hakikatnya ia mampu menjadi turning point yang berkesan. 


                                      Mahasiswa juga perlu mempunyai kemahiran insaniah yang padu

Pusat Islam UiTM Kedah memberi persepsi kepada nilai tambah yang perlu ada kepada mahasiswa/i UiTM Kedah khususnya yang dilantik sebagai krew dan fasilitator agar mendepani sesuatu perkara yang baru dan dapat menyesuaikan diri dalam apa jua situasi.Seramai 18 orang mahasiswa/i menjadi kekuatan kepada kelancaran program ini.

                                   Pendekatan berpusat terus kepada peserta dilihat lebih berkesan

Sebagai penganjur, Pusat Islam UiTM Kedah dengan usahasama iQES Consultancy Group ini mahu melihat tunas Islam yang baru bercambah akan mampu berdiri dibarisan hadapan sebagai penegak agama Allah yang bukan sekadar berani bahkan mempunyai ilmu yang cukup untuk berdepan dengan musuh. Insya-Allah.
Penulis
BY Abdul Hadi Mohamad al-Bakri

4 comments: