Powered by Blogger.
RSS

Friday, November 26, 2010

SELAMAT DATANG SIMBIOSIS HIJAU


Assalamualaikumwarahmatullah..

SELAMAT DATANG, AHLAN WASAHLAN Kepada semua pengunjung laman ini yang baru sahaja dilancarkan dengan rasminya sebagai alternatif blog yang ada di dunia maya ini.

Saya merupakan Blogger yang baru belajar menerokai dunia penulisan yang memungkinkan segala idea dan pandangan boleh dilontarkan di sini secara bebas, berhemah dan liberal secara umumnya.

SIMBIOSIS merupakan kebergantungan yang merujuk kepada hidupan ataupun parasit yang tumbuh menumpang dan cara hidupnya ialah dengan menjalar dibatang atau dahan pokok. Tumbuhan ini sangat memerlukan tumbuhan lain untuk menyokong kehidupannya.


HIJAU adalah merujuk kepada warna yang melakari hamparan muka bumi ini. Hijau adalah sesuatu yang segar dan bermakna. Ia melambangkan keluhuran dan kesetiaan dalam sesuatu perjuangan. Oleh itu jugalah hijau dijadikan sebagai warna simbolik kepada penyatuan Roh dan semangat spiritual iaitu Islam.

Maka SIMBIOSIS HIJAU ini menjadi simbol kepada epilog kehidupan manusia yang hanya  hidupan sekadar menumpang cuma dibawah naungan dan rahmat Allah SWT. Tanpa Allah SWT kita tidak akan mampu hidup dan bernafas di muka bumi Allah ini. 

Dengan semangat kebersamaan dan kecintaan kita kepada Allah, Perjuangan dalam menegakkan Islam mesti diteruskan sebelum perjalanan sementara ini terhenti dan menemui titik NOKTAHNYA.




Penulis
By Abdul Hadi Hj Mohamad al-Bakri

5 comments:

  1. im d first follower!
    selamat dtg ke dunia blogger!

    ReplyDelete
  2. ahlan wasahlan ya akhi

    ReplyDelete
  3. TERIMA KASIH BANYAK,..tolong promotekan yer kat sapa2 yang berminat..

    ReplyDelete
  4. salam... ustaz, selamat ber'blogging'...

    ReplyDelete
  5. TERIMA KASIH banyak, tapi saya nie budak baru belajar la katakan..kena ada yang tunujuk ajar nyer..hehe

    ReplyDelete